Marit Larsen Bech

Credential McKenzie-eksamen København 1997

Specielle kompetencer:
Udvidet ryg undersøgelser - projekt for Region Nordjylland
Besøgskonsulent vedr.: "Kliniske retningslinger på rygområdet"
Visceral manipulation 1, 2, 4 og 5 (indre organer)

Vaskulær Visceral Manipulation 1 og 2
Certificeret GLAiD terapeut (Godt Liv med Atrose i Danmark)

Marit arbejder udenfor sygesikring og har meget stor erfaring indenfor behandling af nakke, ryg og bækken. Dertil har hun særlige store kompetencer indenfor behandling af bindevæv også faglig kendt som fascier, til behandling af muskler, indre organer, kar og nerver. Det bruges til bl.a. arvævsbehandling efter operationer eller til behandling af stramt og stift bindevæv efter betændelsestilstande fx blærebetændelse, lungebetændelse, maveinfektion eller betændelse andre steder i kroppen - ydermere også hvis man har uforklarlige vedvarende symptomer og smerter. Ofte kan disse nemlig medføre symptomer som rygsmerter, bækkensmerter, hovedpine, smertefuld skulder osv.

Marit arbejder meget helhedsorienteret, så du vil opleve, at hun grundigt undersøger og behandler hele kroppen, og ikke kun det område, der giver smerter. Smerter kan ofte komme fra helt andre steder end dér, hvor de giver symptomer og lige præcis dette er Marit meget erfaren indenfor.

Dertil er Marit også gynækologisk fysioterapeut og behandler for inkontinens, smertebehandling og fertilitetsbehandling mm. Her behandler og vejleder hun både individuelt og på hold.

Marit har også en del holdundervisning som hjertemotion, bækkenbundstræning, styrketræning på store bolde og bevægelighedstræning via Fysio Flow.

Trine Bødker

Født: 1974

Status:
Fysioterapeut/Klinisk underviser, indlejer på klinikken

Fysioterapeutskolen i Aalborg 2002
Credential McKenzie-eksamen Århus 2011
Klinisk underviser uddannelse
Fysio-pilates instruktør
Certificeret GLA:D terapeut (Godt Liv med Artrose i Danmark)
Visceral Manipulation 1

Trine arbejder generelt med alle problemstillinger, men har fordybet sig meget i problemer, der kommer fra ben, bækken og ryg. Hun arbejder med fertiletsproblemer, gravidetsgener, efterfødsel heri rectus diastase (delte mavemuskler) og bækkenrelaterede gener. Trine har desuden stor viden om hofte- og knæproblematikker og den genoptræning, der skal til.

Trine mener, det er vigtigt, at du kan se dig selv i det forløb, I laver sammen. For hende er det afgørende, at det er tilpasset dig, dine behov og ressourcer. Hun forsøger at hjælpe dig med at tilpasse dine øvelser ind i hverdagen. Hun arbejder ud fra de tanker fysioterapeuten Elin Solheim har. Hun har meget viden om bl.a. træning til kvindekroppen, og hun har din egen blog. Du kan læse mere om hende her www.elinsolheim.dk

Trine arbejder helhedsorienteret, så du vil opleve, at hun kan behandle steder, der umiddelbart ikke virker logisk, men det er vigtigt at finde årsagen til dine symptomer - ikke kun behandle dine symptomer!

Hun varetager desuden også arbejdet med at vejlede de studerende, du kan møde på klinikken.

Annelies Geerlings

Født: 1959

Fysioterapeut

Uddannet fysioterapeut i Holland i 1981

Kurser:
Manuelle kurser: McKenzie A og B, Mulligan A, B og C, skulder, cyriax (Holland)
Kursus i efterbehandling af brystopererede ved Kirsten Thørsleff 1+2
Kursus i genoptræning af brystopererede
Visceral Manipulation 1 + 2
Forskellige fascie og bindevævskurser

Annelies arbejder med alle almene fysioterapeutiske problemstillinger. Hun har meget erfaring med behandling af gener i nakke/skulder/arm- og hånd.

Annelies har særlige kompetencer inden for træning og behandling af kvinder, som er brystopereret. Hun bruger meget arvævsbehandling og forskydelsesteknikker bl.a. ifølge Kirsten Thørsleff. Det kan bruges akut og efter lang tid (mange år efter) en operation. Hun behandler også andre senfølger efter en brystoperation.

Annelies har desuden stor viden omkring skulderproblematikker herunder behandling og genoptræning. Derudover arbejder hun med håndskader og arvæv på hånd og fingre. Hun arbejder derudover med neurologiske patienter, mest sclerose og neuropatier.

Annelies varetager på klinikken skulderhold, hold for brystopererede samt sclerose/neurologihold. ​

Pernille Stubberup Kallehauge

Født: 1987

Fysioterapeut

University college Nordjylland 2010

Credential MDT (McKenzie)
Visceral Manipulation 1 + 2

Pernille arbejder med hele kroppens problematikker og arbejder naturligvis helhedsorienterende. Hun har særlige kompetencer i behandling af nakke, ryg og bækken. Hun har taget McKenzie uddannelse som er en metode til dianosticering og behandling af ovenstående problematikker. Derudover bruger hun også andre teknikker såsom akupunkturMulligan og kinesiotape.

Spædbørnsbehandling er også noget af det Pernille har kursus indenfor. Det kan fx være hvis barnet har fået gener efter fødslen eller af at ligge i mors mave, dette kan fx komme til udtryk ved at barnet græder meget, har en favoritside og dermed får et skævt kranie. I behandlingen bruges der meget blide teknikker, så det ikke er for voldsomt for hverken barnet eller forældrene.

Pernille varetager derudover også en del ude/hjemmebehandlinger. Her er det utrolig vigtgt for hende at der er et godt tværfagligt samarbejde med fx plejen eller pårørende.

Holdtræning er en stor del af Pernilles hverdag, hun har blandt andet Fysio Flowgigthold og ryghold. Derudover varetager Pernille også bassintræningen i Støvring, da hun har en stor forståelse af vandets påvirkning - opdrift og modstand, hvilket gør at holddeltagerne får det mest optimale ud af øvelserne i vandet.

Nathalie Eg Abildtrup

Født: 1993

Fysioterapeut (på barsel)

University College Nordjylland 2017

Specielle kompetencer:
Certificeret GLA:D terapeut (Godt Liv med Artrose i Danmark)
Visceral Manipulation 1
Kurser indenfor knæ, hofte og idrætsfysioterapi
Forskellige manuelle kurser

Nathalie arbejder med alle kroppens problematikker og ser kroppen som en helhed, der arbejder sammen på kryds og tværs. Hun har særlig interesse indenfor hofte-, knæ- og ankelproblematikker. Hun har derfor tilegnet sig kompetencer indenfor både undersøgelse, behandling og træning/genoptræning af især disse led. Det kan både være efter en operation, efter skader eller symptomer opstået pludseligt eller over længere tid.

Nathalie er certificeret GLA:D terapeut og varetager derfor undervisning og træningsforløb for patienter med artrose, også kendt som slidgigt i hofte og knæ.

Nathalie har i sin hverdag mange hold, hvor der laves individuelle træningsprogrammer. Hun går meget op i, at behandlinger og træningsprogrammerne altid er udarbejdet og tilpasset til dine individuelle problemer, behov og mål. Hun kører ud til mange hjemmebehandlinger hos patienter, som ikke har ressourcer til at komme på klinikken. Desuden varetager hun bassintræning i Arden.

Michael Svendsen

Født: 1991

Fysioterapeut (barselsvikar)

University College Nordjylland 2019
Basis kursus i Idrætsfysioterapi
Hofte/lyske kursus i Idrætsfysioterapi

Michael har siden februar 2019 vikarieret på klinikken og har i den periode varetaget problematikker af hele kroppen. Han har dog en særlig stor interesse for skulderen og idrætsskader som følge af traumer eller overbelastingsskader. Interessen inden for sportsfysioterapi stammer fra hans egen interesse og udførelse inden for triathlonsporten, hvor han de sidste 2 år har været en del af det danske Agegroup landshold og i efteråret fik en 3. plads ved det europæiske landdistance mesterskab. Derudover bruger han sin viden og erfaring til at træne atleter og talentudvikle unge mennesker i Randers Freja Triathlon.

Tidligere har Michael vikarieret på Neurocenter Østerskoven i Hobro, hvor han har erfaring med subakut genoptræning af neurologiske skader og følgevirkerne heraf. Her har han også fået et indblik og interesse i en helhedsorienteret tilgang til behandlingen og arbejdet med mennesker.

I dagligdagen på klinikken har Michael flere forskellige holdtræninger  bla. balancehold, bassinhold i Arden og sklerosehold, hvor han ligger stor vægt på at tilpasse træningen til den enkelt deltager, så udbyttet er så stort som muligt. Derudover varetager han også individuel behandling og træning samt genoptræning af diverse problematikker.

Per Byrialsen

Født: 1969

Sekretær

Uddannelse:
Trælast og teknisk bygningsart.
Handelsøkonom

På klinikken er Per ham der tager imod alle jer patienter, når i kommer samt ved telefoniske henvendelser.

Per er manden, der sørger for vores afregning, både med sygesikring, sygeforsikringen og med diverse forsikringsselskaber.

Per har en stor interesse indenfor vitaminer, mineraler og kosttilskud. Han har tidligere haft egen butik i Skørping indenfor helsekost. Derfor har han også en stor interesse indenfor kost og ernæring.

Susanne Meling

Født: 1963

Status: Sekretær

Udannelse:
Kontoruddannet (salg og økonomi)
Ergoterapeut

På klinikken tager Susanne imod jer patienter tirsdag, onsdag og fredag, både når I kommer samt ced telefoniske henvendelser.

Susanne har ansvaret for modtagelse af genoptræningsplaner fra Rebild Kommune og særger for registrering samt afregning af disse. Derusover tager hun sig af bogholderiet

Henriette Hansen

Husalf

Monika