Marit Larsen Bech

Fysio-pilates instruktør
FysioFlow instruktør

Udvidet ryg undersøgelser - projekt for Region Nordjylland
Besøgskonsulent vedr.: "Kliniske retningslinger på rygområdet"
Visceral manipulation 1, 2, 4 og 5 (indre organer)

Vaskulær Visceral Manipulation 1 og 2
Certificeret GLAiD terapeut (Godt Liv med Atrose i Danmark)

Marit arbejder udenfor sygesikring og har meget stor erfaring indenfor behandling af nakke, ryg og bækken. Dertil har hun særlige store kompetencer indenfor behandling af bindevæv også faglig kendt som fascier, til behandling af muskler, indre organer, kar og nerver. Det bruges til bl.a. arvævsbehandling efter operationer eller til behandling af stramt og stift bindevæv efter betændelsestilstande fx blærebetændelse, lungebetændelse, maveinfektion eller betændelse andre steder i kroppen - ydermere også hvis man har uforklarlige vedvarende symptomer og smerter. Ofte kan disse nemlig medføre symptomer som rygsmerter, bækkensmerter, hovedpine, smertefuld skulder osv.

Marit arbejder meget helhedsorienteret, så du vil opleve, at hun grundigt undersøger og behandler hele kroppen, og ikke kun det område, der giver smerter. Smerter kan ofte komme fra helt andre steder end dér, hvor de giver symptomer og lige præcis dette er Marit meget erfaren indenfor.

Dertil er Marit også gynækologisk fysioterapeut og behandler for inkontinens, smertebehandling og fertilitetsbehandling mm. Her behandler og vejleder hun både individuelt og på hold.

Marit har også en del holdundervisning som hjertemotion, bækkenbundstræning, styrketræning på store bolde og bevægelighedstræning via Fysio Flow.

Trine Bødker

Født: 1974

Status:
Fysioterapeut/Klinisk underviser, medejer af klinikken

Fysioterapeutskolen i Aalborg 2002
Credential McKenzie-eksamen Århus 2011
Klinisk underviser uddannelse
Fysio-pilates instruktør
Certificeret GLA:D terapeut (Godt Liv med Artrose i Danmark)
Visceral Manipulation 1

Trine arbejder generelt med alle problemstillinger, men har fordybet sig meget i problemer, der kommer fra ben, bækken og ryg. Hun arbejder med fertiletsproblemer, gravidetsgener, efterfødsel heri rectus diastase (delte mavemuskler) og bækkenrelaterede gener. Trine har desuden stor viden om hofte- og knæproblematikker og den genoptræning, der skal til.

Trine mener, det er vigtigt, at du kan se dig selv i det forløb, I laver sammen. For hende er det afgørende, at det er tilpasset dig, dine behov og ressourcer. Hun forsøger at hjælpe dig med at tilpasse dine øvelser ind i hverdagen. Hun arbejder ud fra de tanker fysioterapeuten Elin Solheim har. Hun har meget viden om bl.a. træning til kvindekroppen, og hun har din egen blog. Du kan læse mere om hende her www.elinsolheim.dk

Trine arbejder helhedsorienteret, så du vil opleve, at hun kan behandle steder, der umiddelbart ikke virker logisk, men det er vigtigt at finde årsagen til dine symptomer - ikke kun behandle dine symptomer!

Hun varetager desuden også arbejdet med at vejlede de studerende, du kan møde på klinikken.

Nathalie Eg Abildtrup

Født: 1993

Fysioterapeut, medejer af klinikken

University College Nordjylland 2017

Specielle kompetencer:
Certificeret GLA:D terapeut (Godt Liv med Artrose i Danmark)
Visceral Manipulation 1
Kurser indenfor knæ, hofte og idrætsfysioterapi
Forskellige manuelle kurser

Nathalie arbejder med alle kroppens problematikker og ser kroppen som en helhed, der arbejder sammen på kryds og tværs. Hun har særlig interesse indenfor hofte-, knæ- og ankelproblematikker. Hun har derfor tilegnet sig kompetencer indenfor både undersøgelse, behandling og træning/genoptræning af især disse led. Det kan både være efter en operation, efter skader eller symptomer opstået pludseligt eller over længere tid.

Nathalie er certificeret GLA:D terapeut og varetager derfor undervisning og træningsforløb for patienter med artrose, også kendt som slidgigt i hofte og knæ.

Nathalie har i sin hverdag mange hold, hvor der laves individuelle træningsprogrammer. Hun går meget op i, at behandlinger og træningsprogrammerne altid er udarbejdet og tilpasset til dine individuelle problemer, behov og mål. Hun kører ud til mange hjemmebehandlinger hos patienter, som ikke har ressourcer til at komme på klinikken. Desuden varetager hun bassintræning i Arden.

Annelies Geerlings

Født: 1959

Uddannet fysioterapeut i Holland i 1981
FysioFlow instruktør

Kurser:
Manuelle kurser: McKenzie A og B, Mulligan A, B og C, skulder, cyriax (Holland)
Kursus i efterbehandling af brystopererede ved Kirsten Thørsleff 1+2
Kursus i genoptræning af brystopererede
Visceral Manipulation 1 + 2
Forskellige fascie og bindevævskurser

Annelies arbejder med alle almene fysioterapeutiske problemstillinger. Hun har meget erfaring med behandling af gener i nakke/skulder/arm- og hånd.

Annelies har særlige kompetencer inden for træning og behandling af kvinder, som er brystopereret. Hun bruger meget arvævsbehandling og forskydelsesteknikker bl.a. ifølge Kirsten Thørsleff. Det kan bruges akut og efter lang tid (mange år efter) en operation. Hun behandler også andre senfølger efter en brystoperation.

Annelies har desuden stor viden omkring skulderproblematikker herunder behandling og genoptræning. Derudover arbejder hun med håndskader og arvæv på hånd og fingre. Hun arbejder derudover med neurologiske patienter, mest sclerose og neuropatier.

Annelies varetager på klinikken skulderhold, hold for brystopererede samt sclerose/neurologihold. ​

Michael Svendsen

Født: 1991

University College Nordjylland 2019
Basis kursus i Idrætsfysioterapi
Hofte/lyske kursus i Idrætsfysioterapi
Ryg kursus i Idrætsfysioterapi

Michael varetager problematikker af hele kroppen. Han har dog en særlig stor interesse for skulderen og idrætsskader som følge af traumer eller overbelastingsskader. Interessen inden for sportsfysioterapi stammer fra hans egen interesse og udførelse inden for triathlonsporten, hvor han i 2018-19 ver en del af det danske Agegroup landshold og har i efteråret 2019 fået en 3. plads ved det europæiske landdistance mesterskab. Derudover bruger han sin viden og erfaring til at træne både atleter og motionister.

Michaels store interesse inden for sportsfysioterapi har gjort det helt naturligt, at han nu er i gang med at videreuddanne sig til sportsfysioterapeut, som er en lang kursusrække, der afsluttes med en eksamen. Kursusrækken kan ikke kun bruges til sports- og idrætsudøvere, men også til dn brede befolkning, der ønsker at styrke kroppen og komme af med daglige gener og skavanker og tager udgangspunkt i en aktiv patienttilgang

Derudover har Michael en bred viden og erfaring inde for fysisk træning og præstationsforbedringer af kroppens fysiske kapacitet. Med stor interesse og uddannelse inden for løb, cykling og svømning. Det danner ligeledes grundlag for præstatonsforbedringer ved holdsport som håndbold og fodbold. Individuelt, som hold eller på klubniveau.

Michael tilbyder derfor også sportsfysioterapi udenfor sygesikringen som sikre en professionel, grundig og resultatorienteret behandling og træning med målet om at bringe dig tilbage og strækt videre til udførelsen af din sport.

Tidligere har Michael vikarieret på Neurocenter Østerskoven i Hobro, hvor han har erfaring med subakut genoptræning af neurologiske skader og følgevirkerne heraf. Her har han også fået et indblik og interesse i en helhedsorienteret tilgang til behandlingen og arbejdet med mennesker.

I dagligdagen på klinikken har Michael flere forskellige holdtræninger  bla. balancehold, almen træning og sklerosehold, hvor han ligger stor vægt på at tilpasse træningen til den enkelt deltager, så udbyttet er så stort som muligt. Derudover varetager han også individuel behandling og træning samt genoptræning af diverse problematikker.

Ydermere står han for alt behandling og genoptræning på Onsild idrætsefterskole, hvor han ugentligt har konsultattioner ude af huset, hvor hans erfaringer inden for idræt- og talentudvikling benyttes.

Stine Cassøe Jacobsen

Født: 1991

University College Nordjylland 2021

Specielle kompetencer:
I dagligdagen har Stine holdtræninger samt behandling af almene fysioterapeutiske problemstillinger tilpasset den enkelte patient i og udenfor huset.

Stine har en særlig passion for træning, da hun til daglig er elitesportsudøver indenfor ridesporten, mere præcis ridebanespringning. Her har hun flere gange repræsenteret de røde og hvide farver rundt om i Europa.

Indenfor ridning er det væsentligt, at kroppen også ses som en helhed i træningslokalet for at opnå bedst muligt stabilitet og balance på hesten. Denne tankegang tager Stine med videre til sine patienter ved at se dem som en helhed og møde dem, hvor deres ambitioner er.

Victoria Rose Davies

Født: 1996

University College Nordjylland 2021

Specielle kompetencer:
Victoria arbejder dagligt med alle almene fysioterapeutiske problemstillinger både som individuelle konsultationer samt som holdtræninger.

Victoria har en stor passion for træning som bliver tilpasset individets niveau og behov for at opnå bedst mulig udbytte.

Ydermere har Victoria en holistisk tilgang, som har indflydelse på, hvordan undersøgelser samt behandlinger udføres for at opnå de mål, som bliver lavet i fællesskab

Eva Walmann

Født: 1967 - Gift og har to drenge

Status:
Fysioterapeut med speciale i chockbølgeterapi. Eva er indlejer hos Nørager Fysioterapi Aps med sin virksomhed: Walmanns Chockbølgeterapi

Eva arbejder udenfor sygesikringen, så du behøver derfor ikke en henvisning fra lægen. Det er stadig muligt at få tilskud for sygeforsikring "Danmark".

Uddannelse: Eva er uddannet fysioterapeit fra Fysioterapeutskolen i Aalborg 2002.

Kurser: Mckenzie A, B, C og D, Mulligan, akupunktur, chockbølgeterapi og kinesiotape.

Eva er klinikkens fagperson inden for chockbølgeterapi, hvilket er en behandlingsform, hun har arbejdet med siden 2016.

Chockbølgeterapi er blevet Evas primære behandlingsform, da hun har erfaret, at den har god effekt på flere af hendes patienter. Patienter, der har forskellige skader, smerter og symptomer i fx nakke, skulder, ryg, hofte eller knæ.

Du kan lære mere HER, hvorfor chockbølgeterapi er en effektiv behandlingsform.

Ring til klinikken, hvis du er i tvivl om chockbølgeterapi kan hjælpe dig.

Per Byrialsen

Født: 1969

Sekretær

Uddannelse:
Trælast og teknisk bygningsart.
Handelsøkonom

På klinikken er Per ham der tager imod alle jer patienter, når i kommer samt ved telefoniske henvendelser.

Per er manden, der sørger for vores afregning, både med sygesikring, sygeforsikringen og med diverse forsikringsselskaber.

Per har en stor interesse indenfor vitaminer, mineraler og kosttilskud. Han har tidligere haft egen butik i Skørping indenfor helsekost. Derfor har han også en stor interesse indenfor kost og ernæring.

Susanne Meling

Født: 1963

Status: Sekretær

Udannelse:
Kontoruddannet (salg og økonomi)
Ergoterapeut

På klinikken tager Susanne imod jer patienter tirsdag, onsdag og fredag, både når I kommer samt ced telefoniske henvendelser.

Susanne har ansvaret for modtagelse af genoptræningsplaner fra Rebild Kommune og særger for registrering samt afregning af disse. Derusover tager hun sig af bogholderiet

Henriette Hansen

Husalf

Matilde og Andrés